18 kwietnia EKO–pierwszaki zaprezentowały efekty wielotygodniowej realizacji projektu ekologiczno-edukacyjnego.
Cykl zajęć poświęcony był uświadomieniu uczniom, z jakimi problemami ekologicznymi zmaga się świat. Realizacja zadania przebiegała przy ich pozytywnej motywacji i wielostronnym samodzielnym działaniu. Z dużym zaangażowaniem uczniowie poszukiwali odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące działań proekologicznych: Jak należy segregować śmieci? Gdzie powinny trafić śmieci? Dlaczego śmiecenie jest niekulturalne oraz niebezpieczne dla mieszkańców Ziemi? Dlaczego warto segregować śmieci?
Odpowiedzi na te pytania znaleźliśmy w przedstawionej w żartobliwy sposób inscenizacji o ”Czerwonym Kapturku”, która wyjaśniła nam potrzebę segregowania odpadów oraz zachęciła do dbania o środowisko.
Tego dnia rozstrzygnięto również konkurs na najpiękniejszą zakładkę do książki, organizowaną przez szkolną bibliotekę wśród uczniów klasy pierwszej oraz wręczono dyplomy dla laureatów i uczestników konkursu matematycznego w klasach I-III.