Ramowy rozkład dnia w grupie 3- i 4-latków
• 7:30 – 8:45
Schodzenie się dzieci w sali przedszkolnej, zabawy indywidualne, aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo – dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru
i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. Praca indywidualna oraz dydaktyczno-wychowawcza w sali. Praca z dzieckiem zdolnym.
• 8:45 – 9:10
Zabawy ruchowe integrujące całą grupę, czynności higieniczne, praca dyżurnych.
• 9:10 – 9:40
Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
• 9:40 – 10:25
Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą
i w małych zespołach. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą w miarę możliwości korzystanie z potrzeb specjalistów. Rozwijanie umiejętności manualnych dziecka poprzez wykonywanie prac plastycznych lub w kartach pracy.
• 10;25 – 11:15
Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub na placu przedszkolnym.
• 11:15 – 11:30
Zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu, praca dyżurnych.
• 11:30 – 12:00
Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
• 12:00 – 14:00
Leżakowanie: słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej itp. lub pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, obserwacje przyrodnicze, zabawy ruchowe organizowane
z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej.
• 14:00-14:30
Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku, praca dyżurnych.
• 14:30 – 15:00
Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, praca dyżurnych.
• 15.00/15.30
Odbiór dzieci z przedszkola.
Działania dotyczące realizacji podstawy programowej realizowane są w godz. 8:00-13:00 z podziałem czasu w rozliczeniu tygodniowym:
- 5 godz. – Zabawa swobodna (1 godz. 15 min. dziennie)
- 6 godz. 15 min. – Zajęcia i zabawy na powietrzu (1 godz. 15 min. dziennie)
- 3 godz. 45 min. – Zajęcia dydaktyczne (45 min. dziennie)
- 10 godz. – Inne czynności – samoobsługa, organizacja, opieka itp. (2 godz. dziennie)