fot. własna
Rok szkolny 2022/2023
W naszej szkole prowadzone były zajęcia z wykorzystaniem pomocy pozyskanych w ramach programu "Laboratoria przyszłości".
Uczniowie podczas zajęć Klubu Robotyki korzystali z klocków konstrukcyjnych Gigo Robot. Setki elementów stwarzały możliwość konstruowania różnego rodzaju modeli urządzeń, od najprostszych do bardzo rozbudowanych, wielofunkcyjnych robotów. Każdym z nich można było sterować.
Zdjęcie 1
Zestawy klocków Gigo Robot
Zdjęcie 2
Uczniowie budują glebogryzarkę z klocków gigo
Zdjęcie 3
Uczniowie budują samolot z klocków Gigo
Zdjęcie 4
Uczeń testuje zbudowany samolot
Zdjęcie 5
Uczennica i uczeń przy stoliku z klockami Gigo Robot
Zdjęcie 6
Uczniowie budują samochód
Zdjęcie 7
Uczniowie budują robota
Zdjęcie 8
Uczniowie budują robota z własnego pomysłu
Zdjęcie 9
Uczniowie budują traktor z klocków GIGO
Podczas cyklu zajęć w ramach godzin dodatkowych, uczniowie klasy II mieli okazję rozwijać swoje umiejętności na klockach Gigo Mały Mechanik. Budowali modele maszyn według instrukcji, a także według własnego pomysłu.
Zdjęcie 1
Uczniowie klasy drugiej przy stoliku wyjmują klocki z pudełka
Zdjęcie 2
Uczniowie klasy drugiej przy stolikach budują konstrukcje z klocków
Zdjęcie 3
Czworo uczniów przy stoliku buduje konstrukcje z klocków
Zdjęcie 3
Uczniowie klasy drugiej przy stolikach budują konstrukcje z klocków
Zdjęcie 4
Dwie dziewczynki z klasy drugiej ze zbudowaną przez siebie zębatką z klocków
Zdjęcie 5
Dwóch chłopców z wieżą z klocków zbudowaną według instrukcji
Zdjęcie 6
Uczeń z pistoletem zbudowanym z klocków
Zdjęcie 7
Uczniowie prezentują zbudowane przez siebie konstrukcje z klocków
W ramach zajęć z robotyki uczniowie programowali robota Photon za pomocą aplikacji Photon Robot oraz Photon Edu. Aplikacje pomagały w rozwoju kreatywności i zdolności logicznego myślenia, poznaniu podstaw programowania oraz zrozumieniu działania czujników, w które został wyposażony robot.
Zdjęcie 1
Robot Photon zakupiony z laboratorium przyszłości
Zdjęcie 2
Uczniowie poznają roboty Photon
Zdjęcie 3
Miasteczko Photona, czyli mata do poruszania robotem
Zdjęcie 4
Uczniowie programują Photona
Zdjęcie 5
Uczniowie programują Photona
Zdjęcie 6
Uczennica i uczeń programują Photona
Zdjęcie 7
Uczniowie prowadzą roboty po miasteczku
Zdjęcie 8
Uczniowie prowadzą roboty po miasteczku
Uczniowie klasy VII wykorzystując drukarkę 3D, zaprojektowali postać z gry komputerowej Mario, brelok Gminy Hrubieszów oraz tabliczkę na Jubileusz 200-lecia naszej szkoły. A uczniowie młodszych klas II i III zostali zapoznani z możliwościami działania drukarki 3D.
Zdjęcie 1
Drukarka 3D zakupiona ze środków z programu Laboratoria Przyszłości
Zdjęcie 2
Uczniowie klasy siódmej tworzą projekt do wydruku 3D
Zdjęcie 3
Uczniowie obserwują etapy wydruku breloka
Zdjęcie 4
Uczniowie klasy trzeciej obserwują działanie drukarki 3D
Zdjęcie 5
Uczniowie klasy trzeciej obserwują działanie drukarki 3D
Zdjęcie 6
Uczeń klasy drugiej obserwuje działanie drukarki 3D
Zdjęcie 7
Breloczek z logo gminy Hrubieszów powstały w procesie druku 3D
Zdjęcie 8
Uczniowie prezentują wydruk 3D postaci Mario oraz Breloka
Klasa VI i V rozpoczęła przygodę z długopisem 3D.
Zdjęcie 1
Uczennica wykonuje projekt liścia
Zdjęcie 2
Uczennica wykonuje projekt liścia
Zdjęcie 3
Uczeń klasy piątej pracuje z długopisem 3D
Zdjęcie 4
Uczniowie klasy szóstej pracują z długopisami 3D
Zdjęcie 5
Uczniowie korzystają z długopisów 3D
Zdjęcie 6
Uczniowie klasy szóstej korzystają z długopisów 3D
Zdjęcie 7
Prace uczniów wykonane długopisami 3D
Uczniowie klasy IV pracowali na klockach konstrukcyjnych Gigo Mały Mechanik. Tworząc trójwymiarowe modele, rozwijali swoje umiejętności mechaniczne.
Zdjęcie 1
Uczniowie klasy czwartej otwierają pudełko z klockami Gigo
Zdjęcie 2
Uczniowie klasy czwartej poznają klocki Gigo
Zdjęcie 3
Uczniowie klasy czwartej budują własne konstrukcje z klocków
Zdjęcie 4
Uczniowie klasy czwartej budują własne konstrukcje z klocków
Zdjęcie 5
Uczniowie klasy czwartej budują własne konstrukcje z klocków
Na zajęciach z robotyki zorganizowano zawody photonów.
Zdjęcie 1
Uczniowie programują Photona
Zdjęcie 2
Uczniowie programują Photona do pokonania wyznaczonej trasy
Zdjęcie 3
Uczniowie programują Photona do pokonania wyznaczonej trasy
Zdjęcie 4
Uczniowie sterują robotem Photon
Zdjęcie 5
Uczniowie sterują robotem Photon
Zdjęcie 6
Wyścig Photonów
Zdjęcie 7
Wyścig Photonów