Gmina Hrubieszów - Skarb Czarnoziemu - Wycieczka z „Nowym Ładem”

Przewodniczka z grupą uczniów i nauczycielkami przy wiejskiej drewnianej kapliczce. W tle wiejskie chaty
fot. własna

Wycieczka z „Nowym Ładem”

W piątek 10 grudnia uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Muzeum Wsi Lubelskiej i Chełmskich Podziemi Kredowych. Wyjazd odbył się w ramach rządowego programu „Nowy Ład”. Zorganizowały go panie Agata Zając, Grażyna Jakulewicz i Ewa Tatysiak.

Na początek zwiedzaliśmy Muzeum Wsi Lubelskiej, słuchając o świątecznych tradycjach panujących na naszych terenach. Obejrzeliśmy wystrój chaty chłopskiej, dworu i kościoła, słuchaliśmy dawnych kolęd i oglądaliśmy ozdoby świąteczne wzorowane na tych sprzed stu lat. Dowiedzieliśmy się także o niegdysiejszych tradycjach i zwyczajach świątecznych.
Następnie udaliśmy się do Chełmskich Podziemi Kredowych. Tam usłyszeliśmy, skąd się wzięła kreda, jak również poznaliśmy historię miasta Chełma i górnictwa na jego terenie. Nie obyłe się też bez przyjemnego spotkania z Duchem Bieluchem. Pobyt w zabytkowej kopalni zakończyliśmy wizytą w restauracji „Gęsie Sprawki”, gdzie zjedliśmy obiad.
Wyjazd zapewnił nam moc miłych wrażeń, tak bardzo potrzebnych po długim czasie izolacji. Mamy nadzieję, że okazji do wspólnych wyjazdów będzie coraz więcej.

Uczniowie wewnątrz wiejskiej chaty
Zdjęcie 1
Uczniowie słuchają opowieści kolędnika trzymającego kukłę turonia
Zdjęcie 2
Uczniowie na schodach w kopalni kredy
Zdjęcie 3
Uczniowie przy ekspozycji w zabytkowej kopalni kredy
Zdjęcie 4

Przydatne linki

Jeżeli znalazłeś błąd na tej stronie bądź masz uwagi dotyczące jej funkcjonowania napisz na adres: sekretariat@hrubieszow-gmina.pl

Nota informacyjna

Informacje opublikowane w niniejszym serwisie pochodzą ze wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy Hrubieszów. Za prawidłowość informacji odpowiedzialność ponosi konkretna jednostka, która opublikowała informację lub jest zobligowana do jej publikacji.

Wszelkie przepisy prawa podane na tej stronie mają charakter informacyjny i nie stanowią wykładni prawa.