Podczas warsztatów uczniowie dowiedzieli się, czym jest sztuczna inteligencja, w jaki sposób działa, co wpływa na efektywność jej działania oraz poznali jej wybrane zastosowania.
Przy pomocy maty Smart City i wchodzącym w skład zestawu akcesoriom magnetycznym uczniowie stworzyli własną makietę miasta, po którym poruszał się Photon. Mata była miejscem testowania skuteczności sztucznej inteligencji robota. Największą satysfakcję sprawiło uczniom współzawodnictwo z robotem w klasycznej grze w kółko i krzyżyk. Korzystając z narzędzi do rozpoznawania obrazów, uczniowie sami uczyli sztuczną inteligencję zachowań w każdej sytuacji w grze, a następnie mogli rzucić wyzwanie robotowi w grze „na żywo”. W trakcie zajęć uczniowie poznali zasady działania robota, poznali podstawowe pojęcia związane z programowaniem oraz uczyli się jak tworzyć instrukcje i algorytmy. Każdy miał możliwość napisania własnego programu, a następnie sprawdzenia jak robot wykona zadane polecenia. Wykonując specjalnie zaprojektowane eksperymenty, uczniowie mieli okazję zobaczyć efekty swojej pracy w praktyce.