Gmina Hrubieszów - Skarb Czarnoziemu - Informacja o zakresie działalności Urzędu – tekst łatwy do czytania i zrozumienia (ETR)

Informacja o zakresie działalności Urzędu – tekst łatwy do czytania i zrozumienia (ETR)

2

Logo ETR na licencji Inclusion Europe

“© European Easy-to-Read Logo: Inclusion Europe. More information at www.inclusion-europe.eu/easy-to-read”  - więcej informacji o użyciu loga na stronie.

Urząd Gminy w Hrubieszowie

Urząd Gminy w Hrubieszowie, czyli w skrócie Urząd,

znajduje się przy ulicy Bolesława Prusa 8 w Hrubieszowie.

To jest budynek urzędu.

1

W tym budynku pracują Wójt i urzędnicy.

Wójt to osoba, która rządzi gminą.

Wójtem Gminy Hrubieszów jest Tomasz Zając.

 

3

Wójtowi w pracy pomagają Zastępca Wójta, Sekretarz,

Skarbnik i inni pracownicy urzędu.

3

To jest wejście główne do Urzędu Gminy Hrubieszów od ulicy Bolesława Prusa.

45\

To jest winda. To jest wejście dostosowane dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. Tym wejściem mogą dostać się do urzędu także osoby niepełnosprawne. Aby dojść do tego wejścia trzeba kierować się w prawa stronę od wejścia głównego. Winda jest z tyłu budynku w podwórzu.

 

6

To jest wejście do windy. Z tego miejsca można dojechać na każdą kondygnacje w budynku.

Czym zajmuje się Urząd?

Urząd wykonuje różne zadania:

Zajmujemy się sprawami dotyczącymi terytorium gminy:

  • wydajemy dowody osobiste, przyjmujemy informacje o zagubieniu dowodu,
  • meldujemy i wymeldowujemy,
  • rejestrujemy cudzoziemców przyjeżdżających na stałe lub tymczasowo,
  • budujemy i remontujemy drogi gminne, odśnieżamy je i utrzymujemy w czystości,
  • przeprowadzamy różne inwestycje i remonty gminne,
  • dbamy o zagospodarowanie terenu, dbamy o nieruchomości (np. budynki), tereny zielone, parki, gminne place zabaw dla dzieci,
  • zarządzamy gruntami i nieruchomościami (dzielimy, łączymy, przejmujemy),
  • obsługujemy różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski,

wybory do Sejmu i Senatu, do Parlamentu Europejskiego, Samorządowe

  • prowadzimy spis ludności w gminie,
  • prowadzimy spis firm, które są w gminie,
  • zajmujemy się zarządzaniem w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
  • zajmujemy się budżetem,
  • ustala jakie będą lokalne podatki, opłaty,
  • planuje przestrzeń w gminie,
  • robimy remonty i budujemy nowe potrzebne gminie budynki,
  • dba o przyrodę i zieleń w gminie,
  • pilnujemy, dbamy o czystość i porządek,
  • zajmujemy się ochroną zabytków,
  • zajmujemy się promocją, kulturą i zdrowiem,
  • prowadzimy różne sprawy z zakresu wojskowości,
  • współpracujemy z organizacjami pozarządowymi, seniorami.

Kontakt z pracownikami Urzędu:

Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku

w godzinach od 7.30 do 15.30.

W sobotę i niedzielę Urząd jest zamknięty.

Jak możesz załatwić sprawy w Urzędzie?

Możesz napisać pismo i wysłać na adres:

Urząd Gminy w Hrubieszowie

ulica Bolesława Prusa 8

22-500 Hrubieszów    

7

Możesz napisać pismo i przynieść do Sekretariatu.

9

Sekretariat jest na drugim piętrze.

Jest otwarty w godzinach pracy Urzędu.

Sekretariat to miejsce, w którym:

  • zostawisz pisma i dokumenty,
  • możesz zapytać, gdzie załatwisz sprawę

 

Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e - mail:

10

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Musisz mieć Internet i konto poczty elektronicznej.

Poczta elektroniczna to poczta,

z której możesz korzystać w komputerze, tablecie lub w telefonie komórkowym.

Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą e-Doręczeń

Adres e-Doręczeń to nowoczesny, cyfrowy adres do komunikacji z urzędami. Jest to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru.

Aby wysłać pismo musisz wejść na stronę internetową  https://www.gov.pl/web/e-doreczenia

Adres do e-Doręczeń Urzędu Gminy Hrubieszów:

AE:PL-90142-73575-ASIAU-23

Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP.

ePUAP to skrót nazwy:

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.

Platforma ePUAP to taki specjalny rodzaj poczty elektronicznej.

Musisz mieć internet i konto na platformie ePUAP.

Aby wysłać pismo musisz wejść na stronę internetową platformy

ePUAP: www.epuap.gov.pl.

Adres skrzynki urzędu na platformie ePUAP to:

/ughrubieszow/SkrytkaESP

11

Możesz zadzwonić na numer +48 84 696 26 81

Telefon odbierze pracownik urzędu.

Jeśli nie będzie potrafił Ci pomóc, to połączy Cię z innym pracownikiem. Czekaj na rozmowę.

Możesz przyjść do Urzędu w godzinach pracy Urzędu

i spotkać się z pracownikiem.

Czy Urząd jest dostosowany

dla osób z niepełnosprawnością?

Budynek Urzędu jest częściowo dostępny.

Opis budynku znajdziesz w deklaracji dostępności.

Do urzędu można też przyjść z psem przewodnikiem, który pomaga osobie przy poruszaniu się.

Jeśli jesteś osobą niepełnosprawną możesz wejść do urzędu z psem asystującym. Pies musi mieć uprząż i certyfikat potwierdzający status psa asystującego. Musisz mieć także przy sobie zaświadczenie o szczepieniach weterynaryjnych psa. Pamiętaj, że jesteś odpowiedzialny za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

12

 

Wszystkie informacje o gminie można znaleźć na stronach

internetowych:

https://gminahrubieszow.pl  i https://ughrubieszow.bip.lubelskie.pl/  

 

Przydatne linki

 

Jeżeli znalazłeś błąd na tej stronie bądź masz uwagi dotyczące jej funkcjonowania napisz na adres: sekretariat@hrubieszow-gmina.pl

Nota informacyjna

Informacje opublikowane w niniejszym serwisie pochodzą ze wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy Hrubieszów. Za prawidłowość informacji odpowiedzialność ponosi konkretna jednostka, która opublikowała informację lub jest zobligowana do jej publikacji. 

Wszelkie przepisy prawa podane na tej stronie mają charakter informacyjny i nie stanowią wykładni prawa.