Dziś w szkole uczniowie celebrowali Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego.
Święto obchodzone 21 lutego, zostało ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 roku. Przyczyną jego powstania były tragiczne wydarzenia, które miały miejsce w Dhace w Bangladeszu. Podczas pokojowej demonstracji 21 lutego 1952 roku zginęło pięciu studentów domagających się nadania językowi bengalskiemu statusu języka urzędowego. Data ta ma nie tylko upamiętniać przywołane wydarzenia, ale także przypominać o różnorodności językowej, o tym, iż język to najpotężniejsze narzędzie ochrony i rozwoju wspólnego dziedzictwa kulturowego ludzkości. Podstawowym przesłaniem Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego jest zwiększanie świadomości znaczenia języka i kultury, budowanie porozumienia ponad podziałami, dbałości o wspólne działania oparte na zrozumieniu, tolerancji i dialogu.
Tego dnia w naszej szkole miały miejsce różne działania związane z językiem, aby zwrócić uwagę na wiele aspektów dotyczących nauki, poprawności i posługiwania się językiem ojczystym. Na zajęciach lekcyjnych były zabawy w kalambury, malowanie plakatów o tematyce językowej, ćwiczenia z homofonami, kody QR i układanki. Uczniowie klasy ósmej przygotowali apel i przedstawili krótką genezę MDJO oraz różne ciekawostki dotyczące języka polskiego i języków używanych na całym świecie. Przypomnieli, iż w naszym języku obecnie znajduje się wiele słów zapożyczonych w różnych epokach historycznych od sąsiadujących narodów np. Czechów, Francuzów czy Niemców. Następnie zaprosili zebranych kolegów do zabawy językowej, polegającej na ćwiczeniu dykcji z zastosowaniem tzw. „łamańców językowych”. Można było spróbować swoich sił i poprawnie przeczytać „Czy trzy cytrzystki grają na cytrze, czy jedna gwiżdże, a trzecia łzy trze”. Metoda „uczyć-bawiąc” okazała się jak najbardziej trafna.