Wakacyjne zajęcia z survivalu

W dniach 5-6.07.2021 odbyły się zajęcia z survivalu prowadzone w przez Partyzantów Lubelszczyzny - grupę zajmującą się organizacją zajęć związanych ze sztuką przetrwania.

Zajęcia z survivalu odbyły się w Lasku Czumowskim oraz na terenie Stefankowic. Wzięło w nich udział 58 dzieci i młodzieży. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem, o czym świadczy liczba uczestników.
Podczas survivalu uczestnicy zdobyli wiedzę teoretyczną oraz wiele praktycznych umiejętności. Poznali elementy topografii z wykorzystaniem map, nawigacji (kompas), naturalne elementy przyrody pomocne przy określaniu kierunków świata, nauczyli się rozpalania ognia z użyciem krzesiwa oraz wiązania i wykorzystywania węzłów. Uczestnicy poznali również sposoby pozyskiwania wody oraz jej uzdatnianie do spożycia. Zdobyli wiedzę z budowania pułapek oraz wykorzystywania śmieci w terenie, poznali właściwości roślin jadalnych rosnących w lasach, na naszych podwórkach i łąkach.
Na zakończenie Partyzanci Lubelszczyzny wybrali osoby, które wykazały się największą wiedzą oraz najlepszą umiejętnością wykorzystania nowo poznanych sprawności. Nagrody ufundowane przez Wójta Gminy Hrubieszów zostały wręczone przez Sekretarza Gminy – Roberta Palichleba, który odwiedził grupę w pierwszym dniu w Lasku Czumowskim, natomiast w drugim dniu zajęć, Wójt Gminy Hrubieszów – Tomasz Zając, wręczył nagrody najsprawniejszym uczestnikom, którzy uczestniczyli w survivalu w Stefankowicach.
Podczas tych dwóch wspólnie spędzonych dni, bez komputerów i telefonów komórkowych, zawiązały się nowe znajomości i przyjaźnie. Był to fantastycznie spędzony czas, na obcowaniu z piękną przyrodą gminy Hrubieszów.

Film z zajęć z Lasku Czumowskiego

Film z zajęć ze Stefankowic

Dzieci siedzą na świeżym powietrzu, na środku prowadzący mówi do grupy.
Dzieci znajdują się pod drewnianą altaną, w środku dorosły mężczyzna prezentuje mapę.
Dzieci stoją jedno przy drugim w szeregu na świeżym powietrzu.
Dzieci stoją w grupie na świeżym powietrzu.
Dzieci stoją w grupie na świeżym powietrzu. W tle rzeka Bug. Dorosły mężczyzna prezentuje coś grupie.
Dzieci stoją w grupie na świeżym powietrzu. W tle rzeka Bug. Dorosły mężczyzna prezentuje coś grupie.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, kopią w parach dołki, w których będą rozpalały ogień.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, kopią w parach dołki, w których będą rozpalały ogień.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, kopią w parach dołki, w których będą rozpalały ogień.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, rozpalają ogień.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, rozpalają ogień.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, rozpalają ogień.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, rozpalają ogień.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, rozpalają ogień.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, rozpalają ogień.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, rozpalają ogień.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu. Prowadzący pokazuje jak wykonać pułapkę na zwierzę.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu. Prowadzący pokazuje jak wykonać pułapkę na zwierzę.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu. Prowadzący pokazuje jak wykonać pułapkę na zwierzę.
Dzieci na świeżym powietrzu uczą się wiązać węzły.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, prowadzący zajęcia prezentuje zastosowanie hamaku.
Dzieci czołgają się na polanie.
Dzieci na świeżym powietrzu uczą się zastosowania kompasu.
Dzieci na świeżym powietrzu uczą się zastosowania kompasu.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, uczą się jak prawidłowo zbudować trójnóg.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, uczą się jak prawidłowo zbudować trójnóg.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, uczą się jak prawidłowo zbudować trójnóg.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, uczą się rozpoznawania roślin jadalnych.
Dzieci siedzą w okręgu na świeżym powietrzu na polanie. Prowadzący zajęcia znajduje tłumaczy coś dzieciom.
Dzieci znajdują się na polanie i kopią dołki, w których będą rozpalały ogień.
Dzieci znajdują się na polanie i kopią dołki, w których rozpalają ogień.
Dzieci znajdują się na polanie i kopią dołki, w których rozpalają ogień.
Dzieci znajdują się na polanie i kopią dołki, w których rozpalają ogień.
Dzieci znajdują się na polanie i kopią dołki, w których rozpalają ogień.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, uczą się wspinaczki.
Dzieci znajdują się na świeżym powietrzu, uczą się wiązania węzłów.
Uczestnik spotkania odbiera nagrodę, która wręcza Wójt Gminy Hrubieszów, radny oraz prowadzący survival.
Uczestnik spotkania odbiera nagrodę, która wręcza Wójt Gminy Hrubieszów, radny oraz prowadzący survival.
Uczestnik spotkania odbiera nagrodę, która wręcza Wójt Gminy Hrubieszów, radny oraz prowadzący survival.
Uczestnik spotkania odbiera nagrodę, która wręcza Wójt Gminy Hrubieszów, radny oraz prowadzący survival.
Uczestnik spotkania odbiera nagrodę, która wręcza Wójt Gminy Hrubieszów, radny oraz prowadzący survival.
Uczestnik spotkania odbiera nagrodę, która wręcza Wójt Gminy Hrubieszów, radny oraz prowadzący survival.
Dzieci stoją w kręgu i przyglądają się na leżącą na sole mapę.
Na zdjęciu widac dłoń dziecka trzymającą kompas.
Grupa dzieci siedzi w kręgu, obok prowadzący zajęcia.
Grupa dzieci uczy się rozpalania ognia.
Uczestnik spotkania odbiera nagrodę, która wręcza Sekretarz Gminy Hrubieszów, radny oraz prowadzący survival.
Uczestnik spotkania odbiera nagrodę, która wręcza Sekretarz Gminy Hrubieszów, radny oraz prowadzący survival.